Co jedliśmy w 2017? Podsumowanie trendów.

Zostało niecałe dwa miesiące do nowego roku. Przyszedł więc czas, aby podsumować rok 2017. W 2017 roku zarówno w gastronomii jak i w wielu biznesach związanych z żywnością, aż wrzało od zmian i niespodziewanych zwrótów akcji.

Co się działo w gastronomii?

Zachwycaliśmy się POKE Bowl: miski z ryżem lub quinoa ze świeżą rybą oraz warzywami. Takie sushi tylko w misce. Ramenami, Sushi Rollsami (rolki sushi w całości), soki Cold Press po raz pierwszy pojawiły się nie tylko w formie diet oczyszczających (Cleanse Me) ale również do kupienia indywidualnie Kik Fit. Podobne trendy są na świecie. Lody Tajskie, Bubble IceCream, restauracje z Burgerami z wołowiną Wagyu Ichibuns Burger oraz liczne restauracji serwujące dania na małych talerzykach. W warszawie wyróżniają się dwie takie restauracje ĆMA Mateusza Gesslera w Hali Koszyki czynny 24h/7 oraz Talerzyki, młodszy brat Bazaru Kocha założona przez Marcina Kocha. Z kolei w Londynie koniecznie musicie spróbować The Barbary, Palomar oraz Bao. Wszystkie to istna peterda. Koniecznie wcześniej zrób rezerwacje. Myślę, że nawet w przyszłym roku, gdy trendy się zmienią to te miejsca będą na pewno oblegane. 
 

         Screen Shot 2017-11-16 at 13


Festiwale oraz filmy kuliarne 

Ten rok był obfity w festiwale kulinarne oraz przede wszystkim strefy gastronomiczne podczas festiwali muzycznym. Królował street food począwszy od ostryg, przez Lobster Roll (bułeczki z homarem), jak i kanapki z pastrami, pieczone kurczaki, bunsy oraz hotdogi. Najsmaczniejsze strefy pojawiły się podczas Coachella w Kaliforni oraz Soho House Festival w Londynie. Nasyciliśmy się już TopChefem, Masterchefem oraz Hells Kitchen. W tym roku oglądaliśmy nowe serie Chef Table oraz Mind Chef na Netflix. Również to był rok podczas, którego jeszcze więcej chodziliśmy na warsztaty kulinarne.

Screen Shot 2017-11-16 at 22
Coachella Food, Refinery29



Zamawianie jedzenia online z 1.0 na 2.0

Zamawianie jedzenia do domu również stało się modne za sprawą nowej konkurencji na rynku obok Pyszne.pl oraz Pizzaportal, które zostało kupione w 51% w kwietniu b.r przez grupę Amrest (głównego operatora marek Starbucks, KFC, Pizza Hut), kupując pakiet kontrolny od Deliveroo Hero. Od spółki, która z wielkim sukcesem zrobiła IPO o wartości ponad 1 Miliarda USD. Na rynku zarówno gastronomicznym oraz dostawy działo się bardzo dużo. Również dużym zaskoczeniem było kupienie przez Amazona Whole Foods, oraz wejście przez nich również w dostawę jedzenia pod marką Amazon Restaurants. Podobnie zrobił właściciel Zomato (wcześniej w Polsce gastronauci), uruchamiajać dostawę w Indiach oraz Emiratach Arabskich. Dużym zaskoczeniem jest to, że w dalszym ciągu jest miejsce na konsumenckim rynku dostaw. Można było powiedzieć, że skoro jest już silne Deliveroo, Foodora, UbeEats określane jako dostawa 2.0 obok Just Eats, Delivery Hero, które są tylko agreagatorami to już na tym rynku specjalnie nic się nie może zdarzyć. Ale jednak. Klienci indywidualni mają szeroki wybór dostawy jedzenie na lunch w pracy lub na szybką kolację w domu. Konkurencja prześciga się w szybkości dostawy, kuponach oraz różnorodnym portoflio restauracji.

Screen Shot 2017-11-16 at 22


Śniadanie w biurze

Z kolei w firmach jedzenie odgrywa coraz większą rolę. Badania pokazują, że rynek cateringu w Polsce rośnie dynamiczne ok. 15% rocznie. Zamawiamy coraz więcej cateringów do biura na potrzeby szkoleń, czy długich spotkań oraz imprez firmowych już nie tylko na wigilie firmowe, czy pączki na tłusty czwartek. W korporacjach pracujemy coraz dłużej i na zachodzie coraz powszechniejsze staje się to, że firma zadba oto, aby w biurze codziennie były dostępne zdrowe przekąski np: owoce, batony, świeże soki, a kilka razy w tygodni przyjeżdża catering z jedzeniem.

W biurze Facebook'a, Airbnb, czy Google smaczne jedzenie to codzienność jak w innych firmach woda. Pomimo tego, coraz więcej firm w Polsce decyduje się na stałą obsługę cateringową np: w postaci codziennego śniadania dla pracowników lub kosze owoców oraz zdrowe przekąski. Trend jedzenia zamawianego przez firmę do biura będzie miał swój właściwy czas w zbliżającym się 2018 roku.
 

Screen Shot 2017-11-18 at 17
Airbnb codziennie dostarcza lunch swoim pracownikom, który korzystnie wpływa na integrację pracowników w biurze.

Easycatering Concierge

Potrzebujesz sprawdzony catering firmowy? Wypełnij formularz a my zorganizujemy catering.




Sprawdzone firmy cateringowe

Zawsze dostępne terminy

Gwarancja jakości i terminowej dostawy.

Polubisz również

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.
Dowiedz się więcej Rozumiem