Happiness Manager, czy Employer Branding? Jak sprawić, aby pracownicy byli szczęśliwi w pracy?

Happiness Manager, Employer Branding Manager, Chief Happiness Officer. Moda czy konieczność? 

 
Dlaczego warto inwestować w szczęście pracownika? Jak sprawić, aby pracownicy byli szczęśliwi w pracy i zostali w niej na dłużej?

Szczęśliwi pracownicy mogą dać firmie nawet 37% wzrostu sprzedaży oraz 31% wzrostu wydajności.*

 
Termin employer branding jest stosunkowo młody, ponieważ wprowadzony został w 1996 roku przez Simona Barrowa i Tima Amblera, którzy opublikowali artykuł pt. "The Employer Brand 
 
Osoby na stanowisku Employer Branding już od dłuższego czasu są w dużych międzynarodowych korporacjach, ale również w polskich nawet mniejszych firmach mających bliżej 100 pracowników niż kilka tysięcy. Przyjrzyjmy się bliżej jak osoby na wcześniej wymienionych stanowiskach sprawiają, że pracownicy czują się szczęśliwsi w pracy? 
 
Zakres kompetencji osób od Employer Brandingu obejmuje zarówno działania wewnętrzne, które bezpośrednio związane są z pracownikami w firmie, ale również zewnętrzne, które tworzą wizerunek atrakcyjnego pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników. 

Employer branding wewnętrzny ma za zadanie stworzyć jak najlepszą atmosferę pracy, jak i również umożliwić stały rozwój naszej kariery oraz umiejętności. Do tego typu działań zalicza się:

  1. Onboarding - pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Firmy prześcigają się jak zrobić atrakcyjne przywitanie nowego pracownika. Przygotowują na ten dzień zestaw gadżetów spersonalizowanych jak na przykład kubek, kalendarz, zestaw karteczek, T-shirty, bluzy obok niezbędny narzędzi takich jak komputer, czy smartfon. Oprócz gadżetów oraz innych narzędzi przydzielają nam osobę, która nas wprowadza do firmy, pokazuje i pozytywnie nakręca do pracy. Otrzymujemy lunch lub wychodzimy z przełożoną osoba do restauracji. 
  2. Benefity tradycyjne takie jak opieka medyczna, karta Multisport, karty przedpłacone oraz bony Sodexo.
  3. Benefity niecodzienne, czyli współfinansowanie posiłków w ramach Wirtualnej Stołówki  oraz kafeterii online, które dają możliwość zakupu przyjemności w określonym budżecie. 
  4. Szkolenia oraz kursy zarówno biznesowe jak i rozwijające nasze pasje oraz umiejętności np: sportowe oraz artystyczne.
  5. Wyjazdy integracyjne.
  6. Wspólne imprezy, piątkowe happy hours.
  7. Cykliczne śniadania pracownicze.
  8. Dostęp do alkoholu np: WeWork mamy dostęp po pracy do piwa oraz Prosecco.
  9. Wewnętrzny newsletter, gazeta z wywiadami z pracownikami, informacje z życia firmy 
  10. Barista przygotowujący profesjonalną kawę
  11. Chillout Room - miejsce do wypoczynku oraz rozrywki np: piłkarzyki, stół do pingponga oraz Play Station.
 

Employer branding zewnętrzny skierowany jest głównie do potencjalnych pracowników przez stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy u którego chcielibyśmy pracować. 

Do tego typu działań zalicza się:
  1. Targi Pracy - nowoczesne stanowisko, które przyciąga uwagę. Często serwuje się pyszne jedzenie.
  2. MeetUpy, eventy, konferencje.
  3. Promocja na uczelniach.
  4. Atrakcyjne Social Media (Facebook, LinkedIn, Instagram) - olbrzymią rolę w budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy służą Social Media, przede wszystkim Instagram, na którym możemy znaleźć atmosferę pracy w firmie potencjalnego pracodawcy np: Deloitte Kariera
  5. Profesjonalna strona internetowa również pełni rolę coraz częściej nie tylko miejsca do sprzedaży usługi produktów, ale przyciągania nowych pracowników. Przecież każdy chce dzisiaj pracować w super firmie o świetnej reputacji, prawda? Takie są dzisiaj czasy. Liczy się przede wszystkim jak się czujemy w danym miejscu a to uczucie jest kreowane przez wpływ na nasze emocje. 
 

Nowa era firmowych przyjemności. Kim jest Happiness Manager? 

AdobeStock_229796870
 
Czy jest to nowa nazwa stanowiska Employer Managera tylko w nowszym wydaniu? Dyrektorzy szczęścia są oczywiście w takich firmach jak Apple, Google, czy Facebook już od jakiegoś czasu. Zarabiają niemało i w strukturach zarobków w firmie potrafią być w czołówce. Dlaczego to stanowisko jest takie ważne i tak wysoko opłacane? 
 
Jest to osoba, która potocznie mówiąc zajmuje się szczęściem pracowników. Jak dobrze wiemy, że o zadowolenie kilkuset osób już nie wspominając kilku tysięcy na raz nie jest łatwo zadbać. Jest to ogromne zadanie, niezwykle odpowiedzialne, bo dzięki tym działaniom pracownicy stają się bardziej efektywni oraz rzadziej zmieniają pracę. Od zawsze mówi się, że utrzymanie jest tańsze niż pozyskanie. Dotyczy to nie tylko klientów, ale również pracowników. W Polsce jest dopiero kilka osób na takim stanowisku m.in PackHelp oraz Docplanner - Znany Lekarz. Od dzisiaj nie trzeba od razu zatrudniać Managera Szczęścia, ale nie od dzisiaj warto na pewno inwestować w pracowników. W kompetencjach Managerów ds. Szczęścia jest już nie tylko zarządzanie benefitami oraz wprowadzanie do firmy wcześniej wymienionych aktywności, ale również indywidualne budowanie rozrywki w firmie. W dzisiejszych czasach biuro to nie tylko dach nad głową, biurko, komputer, smartfon, ale odpowiednia atmosfera. Może nie każda firma od dzisiaj potrzebuje Managera ds. Szczęścia to na pewno warto na rynku pracy budować wizerunek takiego pracodawcy, który wyróżni się na tle innych a później sprawi, że pracownicy zostaną na długo. Nie od dzisiaj wiadomo, że korzystniej jest utrzymywać dobrych pracowników niż ich rekrutować. Koszty oraz czas rekrutacji przewyższają niejednokrotnie inwestycje w utrzymanie dobrych pracowników.


Życzymy pracodawcom, aby ich pracownicy byli szczęśliwi w pracy!
 
Linki:

*https://sukcespisanyszminka.pl/wywiad-z-katarzyna-kern/?fbclid=IwAR3-ONUNjWSR_mpLTL_IRbudhn5f7b72nNf0o-vx26jcptizH2ggCpD1vUY
https://www.bankier.pl/wiadomosc/DAM-PRACE-Czym-zajmuje-sie-happiness-officer-7254781.html
http://hrnews.pl/zanim-zatrudnisz-cho-chief-happiness-officer/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Employer_branding

 

Organizujesz catering?

Wypełnij formularz, a otrzymasz 2 oferty. Wybierzesz najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb. To wszystko nawet w 1 godzinę!



Polubisz również

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.
Dowiedz się więcej Rozumiem